Sista andetaget #Blogg100

Sista bloggenNär jag startade hade jag en förhoppning om att ha tid att skriva lite längre inlägg än vad jag gjort. Jag trodde också att de skulle bli mest privata tankar, men som av erfarenhet, så lever vi lärare med jobbet ”24-7” som dottern skulle säga. Nu har i alla fall de hundra dagarna gått och det är slut. Eller behöver det vara det? Nä såklart inte men fokuset tänker jag att det blir på längre inlägg som jag publicerar när jag känner att jag är ordentligt klar. De kortare glada pepparna, topparna och dalarna kommer nog fortsätta bli emellanåt också. 

Nu är i alla fall mitt fokus på att sova en hel natt. Sista veckans utbrott av ontihalssentappadröstförkylningfeber,som dök upp, finns fortfarande där och stör nattsömnen. Fördelen, om det finns någon, är att eleverna blir så toleranta, när röstresurserna sviker och tur var det när det har varit halvdag övning inför högstadiets avslutning. Avslutningen klarades av med glans nu på kvällen och en del av luften har gått ur mig. Den sista luft jag har kvar sparar jag till F-6 avslutning i morgon.

  Nu är det bäst att jag publicerar innan jag somnar och vaknar upp efter midnatt och hela texten har försvunnit med konstiga ”pann”tangent tryckningar. 

Tack för den här gången.!

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sista andetaget #Blogg100

  1. kimmkimselius skriver:

    Skrattar åt din avslutning av det här inlägget. Så kan det vara ibland när tröttheten slår till.
    Lycka till med fortsatt bloggande!
    Kram Kim 🙂

Kommentera

