Musikpodd #Blogg100 – 94

Nu vet jag en Podd jag kommer att lyssna på under sommaren.

Redan i februari fick jag ett tips via Facebook från en kollega om en ny poddcast från Sveriges Radio Den svenska musikhistorien. Serien kommer att bli 32 avsnitt, från förhistorisk tid fram till 1800-talet.  Men tiden gick och försvann. Nu när jag surfade runt i mina sparade ”det här måste jag se/lyssna på/läsa” anteckningar dök den upp igen och jag gick in och lyssnade på de två första avsnitten. Det första avsnittet Varför rota i gammal musik? är en introduktion om vad Podden kommer att handla om. Det är först i det andra avsnittet Bland bronslurar och vinare själva serien börjar. Nästa avsnitt, nr 18, kommer att publiceras imorgon 10.31.

Jag ser fram mot trevlig lyssning. 

Deutsche Fotothek via Wikimedia Commons

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

