Samlad marknad #Blogg100 – 80

Idag får det bli en mellandag i bloggandet. Istället för att tänka på vad jag ska skriva har jag ägnat mig åt att vara mamma till äldsta dottern. Hon går i åttan på en friskola. Varje höst och vår ordnar skolan marknad inför elevernas förestående resa till Polen. Det är en kombinerad klass och skolresa, för att bland annat besöka Auschwitz. Till denna resa behöver de samla in pengar, så det gäller för eleverna att vara påhittig. På våren i åttan och hösten i nian har man antingen hamburgeförsäljning eller cafeteria. Vi hade äran att grilla hamburgare ikväll, så just nu känner jag mig som en rökt böckling, även fast jag har duschat. Förutom hamburgarna, så har eleverna sålt sockervadd, vilket var en försvinnande god affär. Ja, det blev i alla fall några tankar på pränt, innan min nu tänkta tidiga sänggång.

Godnatt världen!

  

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

