Tankar inför imorgon #Blogg100 – 75

Så var det en sådan där mellan dag igen. Ja, för de flesta av lärarna innebär det lite längre helg. För mig som har semestertjänst innebär det jobb imorgon. I och för sig kan jag ta ut en semesterdag, men jag var ledig på elevernas påsklov och tänker arbeta så jag kommer i kapp lite. Det är skönt att kunna ta semester när man vill, men jag, den här gången i alla fall, saknar de missade dagarnas planering. De dagar när det inte finns några elever och i stort sett inte någon annan personal på skolan är guld värda. Då hinner man med massor med tänk och planering. Jag har en lång lista med saker jag ska göra.

  • Bedömning av elever som ska ha betyg och/eller skrivningar på Unikum
  • Gå igenom grovplaneringarna för de sista veckornas musiklektioner och bildlektionerna i sexan
  • Ta fram noter, ackord, texter till de sånger som ska sjungas på de olika avslutningarna 
  • Stämning av gitarrer och byten av batterier i keyboarderna. 

Listan kanske inte ser så lång ut så här, men jag ha 13 klasser från åk 1-9 i musik, så det finns att göra.

Jag hoppas alla njuter av sin ledighet, men vet att jag kommer att njuta av att arbeta.

  

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

