ScratchJr i racerfart #Blogg100 – 69

  
Idag var det treornas tur att prova på programmering med ScratchJr. Den här gången var lektionstiden lite kortare, men istället har treor lite enklare att hänga med. Jag gick igenom samma moment som jag gjorde med ettorna och tvåorna, fast jag drog ihop och visade fler moment på en gång. Tålamod är en dygd sägs det och här behövdes det både för mig och eleverna. Förutom att tiden stressade, åtminstone mig lite, så stressade eleverna på en del de också. De vill självklart prova själva, men jag höll hårt på den gemensamma genomgången, för min erfarenhet är att ”släpper man iväg” dem för tidigt är de bara de starka och de som gör sig ordentligt synliga och hörde som får hjälp, medan de andra försvinner i mängden. Med det gemensamma säkerställer jag i alla fall att alla fått grunden. 

Äntligen – fri fart!

 

av alan9187

 
Som unghästar på grönbete! Härlig avslutning på veckan.

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

