Väderutsikter #Blogg100 – 68

Just nu åker vädret bergochdalbana.

Morgonen börjar med mulet svalt väder och marken är blöt efter nattens regn när jag kör iväg till jobbet vid sjutiden. Vid nio har det klarnat upp och solen skiner från en blå himmel och det är vindstilla för första gången på ett par dagar. När jag sätter mig i bilen en timme senare, för att byta arbetsplats, är det varmt som en sommardag och jackan får ligga i baksätet. När det är dags att återvända hem vid halv fem är det dags igen och jag får sätta på och av vindrutetorkarna, när jag åker genom regnskurarna. Väl hemma tittar solen fram igen och jag hoppas på en fin kväll, framförallt för yngsta dotterns skull,  eftersom de ska ta lagfoto efter fotbollsträningen. Medan hon tränar passar jag på att ta en promenad och då kommer regnet igen. En typiskt blöt tung vårregnsskur och jag ökar på stegen när jag tar mig tillbaka till bilen. Jag antar att tjejerna kommer att se ut som dränkta katter på kortet, men förhoppningsvis glada. Antagligen blir det inget lagfoto köpt i år. Jag sätter mig i bilen och väntar på att både regnet och dottern ska sluta.

 

Utsikt

 

Lika plötsligt som det börjat slutar det regna och solen tittar fram mellan molnen. 

 

Insikt

 

En typisk vårdag!

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

