Vecka i flygande fläng #Blogg100 – 48

Den här helgen är jag solo hemma. Man och barn är på handbollscup i Katrineholm. Vad gör man då? Ja, det finns massor med planer på att kratta trädgården om vädret tillåter, vädra garderober, städa skafferi och kylskåp och så klart laga mat till nästa vecka och tvätta. Ja, helgen lär nog gå utan problem. Just nu på fredagskvällen har det inte blivit så mycket gjort. Känner mig rätt trött och urlakad efter veckan som har gått i flygande fläng.

Måndag IKT-tid, som fick en egen Blogg100.
Tisdag ensemblespel med åk 5, pianospel med åk 4, spelainmusikvideokreativitet med åk 7 och så lite lugnare med uppsatsskrivning utifrån genrer för åk 9.
Onsdag SETT2015 hela dagen, som hittills fått två inlägg. Det ena en betraktelse över Möten, samtal och inspiration och det andra gårdagens Tusen tips #SETT2015 från Cecilia Jalkebos föreläsning Tusen tips på en kvart.
På torsdagar startar jag på Hållnäs skola med musik. Först reklamfilmsinspelning, där vi har jobbat ämnesövergripande hkk, so, bild och musik med åk 4-6 och sedan rytminstrument i åk 1-3 läsning. Tillbaka till Ol Andersskolan där jag läser för åk 1 och stöttar i åk 4. Dagen avslutades med arbetslagskonferens.
Fredag piano/klangspel (vad gör man när man inte har 26 pianon, jo man kombinerar två melodiinstrument) med först åk 1-2 och sedan åk 3, datalektion med åk tre, reklamfilmsinspelning med årskurs sex och sist beställning av datorer till hela rektorsområdet.

Förresten något gör jag…

…skriver blogginlägg, men det ser jag som avkoppling och reflektion över min vecka som varit och myser framför Let´s Dance.

Har hela soffan för mig själv.

Soffpotatis

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

