Till er som hörde av er #Blogg100 – 12

Idéer 2
Mötte en kollega i dag som undrade hur jag egentligen mår.
Bra! svarade jag.
Hon berättade att hon hade läst både mitt ”öppna” brev och gårdagens korta migrän inlägg blivit lite undrande. Det gjorde att jag förstod hennes fråga lite bättre. Jag brukar få 48-timmars huvudvärksattacker emellanåt och det finns väl nästan alltid någon bakomliggande förklaring. Den här gången berodde det väl på mitt beslut att äntligen höra av mig till dotterns skola. När man går och bär en massa tankar inom sig och äntligen släpper ut dem blir det självfallet så att kroppen slappnar av och blodet rusar upp i huvudet. Och då blir det värk!
Jag har i alla fall fått lite respons från skolan och svar på några frågor. Känner mig väl inte helt nöjd än, men nu får det gå en vecka till och sen har dottern utvecklingssamtal och då blir frågan automatiskt upplyft, samtidigt som de har fått lite tid att agera och sätta upp en strategi.
Med dagens blogg vill jag tacka kollegan och andra, för att ni läst, lyssnat, frågat och brytt er.
Tack!
Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Till er som hörde av er #Blogg100 – 12

  1. Tessan skriver:

    Kram ❤

  2. Ping: Tack för flippar om tryck #Blogg100 – 16 | helena

Kommentera

