Gissa titeln #Blogg100 – 6

Idag var det gissningstävling.

För några veckor sen blev jag inspirerad av Diana Hallbergs blogg Bildsalen@Svartbäcksskolan.
Eftersom jag har både bild och musik i en åk 6, tänkte jag att jag skulle ha en uppgift som gick över gränserna. Tanken var också att arbeta med digital teknik. Jag googlade runt och hittade en perfekt uppgift
Efter en del förändringar och anpassningar kunde vi starta projektet. Eleverna skissade, fotograferade och redigerade. Vi använde oss av samma bildredigerings program, Picmonkey som jag aldrig hade testat förut. 
Idag var det redovisning. Många stolta fotografer, svåra låtar och aha-utrop blev det. Eleverna tyckte att det var svårt med bara en bild, så vi använde oss av flera om det behövdes, lite som en rebus.
Kan ni den här? 
(Elevernas bilder blev kvar i skolan, så det blir en redigering av den här bloggen med tillstånd av dem att lägga ut deras bilder.)
Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

