Digitala skolan – inlägg från surfplattan #Blogg100

Nr 83

Datorn krånglar, så det är väl lika bra att jag provar att göra ett inlägg via appen för första gången.
Jag är en sån som helst gillar att skrivs med tangentbord där jag kan känna tangenternas konturer under fingertopparna. Tidigare har jag bara använt telefonen och plattan för att kolla bloggen om det är något jag behöver veta.
Nu känner jag mig lite rådvill. Jag hittar inte funktionerna på samma ställen och hur ser det egentligen ut när jag publicerat.
Bestämmer mig för att som första försök blir det bara den här texten rätt upp och ned. Den kan jag sedan utgå ifrån och göra förbättringar till nästa gång. Kanske blir jag en hängiven skrivare på plattan istället!
Undrar om det finns någon som är villig att sätta ett betyg på mina förmågor som jag utvecklar. Kanske ett lönepåslag för visad vilja att prova på ny utvecklande digital teknik.

Oj, oj! Kategorierna och etiketterna/taggarna fanns inte att välja direkt. Hoppas det blev rätt nu.

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

