Digitala skolan #Blogg100

Nr 79earth-317830_640by geralt, Pixabay

För att utföra mitt IKTuppdrag har jag givit mig in i de sociala mediernas värld med huvudet före.

Jag har skapat en blogg för att kunna ha egna tankar om undervisning, skolutveckling, ledig tid och en massa annat. På Twitter skriver jag inlägg, läser inlägg, gör retweets och utvecklar mig.

Jag har skaffat ett YouTubekonto där jag har lagt in några filmer, än så länge privat, men siktar mot att använda det i undervisningen.

Jag hade redan ett Googlekonto, som jag de senaste veckorna i och med uppdraget Diagitalisering i skolan tillsammans med Ifous har börjat förstå hur det fungerar.

För några veckor sedan gav jag mig in i Facebookvärlden. Där har jag accepterat vänförfrågningar från nya och gamla vänner och från kollegor. Jag har också startat en grupp, Pedagoger i Tierp som jag hoppas kommer att utvecklas till ett forum där vi kan diskutera frågor som rör oss som.

Att starta Pearltrees är ett ytterligare sätt att kommunicera med andra, men där är det verkligen bara i starten.

Instagram är nästa steg. Jag har laddat ner appen, men det får nog dröja ett tag till innan jag sätter igång.

Jag ser både nyttan och nöjet med att följa de olika kanalerna. Jag får mycket input till mitt arbete och har också glädjen av att utveckla mig, delge tankar jag har till både kollegor, elever och vänner.

Så för mig är den digitala skolan en väg mot nya kunskaper och mål.

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

