I egen skolbänk – Pearltrees #Blogg100

Nr 76
Pearltrees

Idag har jag suttit i min egen skolbänk. Jag skapat ett konto på Pearltrees.

Jag har länge funderat på att starta ett konto, men det kommer alltid något i vägen, men nu är jag igång. Precis som när jag startade Facebook kontot så har jag startat i liten skala, för att känna mig för.

Pearltrees är en ”plats” där man samlar länkar, filmer, noteringar m.m. i ett träd, som när det byggs upp ser ut som ett träd av pärlor. Därav namnet. Pearltrees finns både som webbsida och app på både iOS och Android

För att få lite bakgrund om vad jag skulle ge mig in på  så Googlade jag och hittade två länkar som jag gick in och läste på. Den ena var Lena Gällhagens recension på Skolappar. Hon beskriver delvis hur hon använder Pearltrees. Hon ger även tips hur man kan använda webbsidan/appen i undervisningen med elever. Jag blev ännu mer taggad.

Den andra länken ledde till en annons på Mozilla som ger en kort enkel sammanfattning av Pearltrees

Än så länge är jag i startgroparna och försöker förstå varför allt far hit och dit, men den som lever hen lär.

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

