Nio år för att komma nära en vitsippa #Blogg100

Nr 74
Vitsippor och tankar från kvällspromenaden.

bild 10Vår resa började för nio år sedan.
Ni var för mig en formlös kontur på långt avstånd.

 

 

 

bild 1

Ni närmade er sakta och försiktigt

eller med buller och bång.
Var och en av er med sin speciella egenhet.

 

 

 

bild 2Så småningom var nästan alla samlade i en enhet.

Vi träffades dagligen och lärde sakta känna varandra.

Det var ni och jag.

 

 

bild 4

 

En brytning kom.

Men ni blev inte av med mig.

 

 

 

bild 5

 

Vi har lärt känna varandras goda egenskaper, fel och brister.

 

 

 

bild 8

Någon har försvunnit.

Någon har kommit till.

 

 

bild 9

Nu ska ni stå själva.

Därborta
i kanten
finns jag
och sträcker ut en hand om ni behöver den.

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nio år för att komma nära en vitsippa #Blogg100

  1. Ping: Min klass! Blogg100 – 42 | helena

Kommentera

