Rebloggat, tipsat och länkat #Blogg100

Nr 57
Solig lördag

Vad skriver man om en sådan här dag när värmen nästan har stigit till sommartemperatur.

Inte har man haft så stor lust att tänka på arbete, men några Tweetar har det blivit. Bland annat så skickade jag ett Musiktips från YouTube till @Aland72 –Axis of Awesome – Four Chord song. I klippet spelar de 38 olika låtar med fyra ackord. Jag brukar ha den som uppstart till arbetsområdet ackordspel med orden ”lär er fyra ackord, så klarar ni allt”.

Jag rebloggade Tove Anderssons ”IKTsidan” på resurssidan, efter ett tips via kollegan Eva, om hur man hittar ljudböcker på YouTube och hur man kan göra egna ljudböcker.

@braneback tweetade ut en lista med, idag, 228 flippande lärare. Här finns deras namn, e-postadresser, twitteradresser, skola, stadium, ämnen och bloggar. En bra start för alla som är intresserade av att börja flippa eller om man vill ha stöd i sitt flippande. Den tänker jag också lägga ut på resurssidan och hoppas att mina kollegor hittar något som gör att de blir nyfikna.

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

