En riktig sport!? #Blogg100

Nr 54
Tillägnad min sportälskande man

Jag kan inte låta bli att göra ett blogginlägg om en reklamfilm. Man skulle kunna tro att någon har intervjuat min man!

Jag är inte den mest sportintresserade människan på jorden. Jag går gärna ut och går långa, snabba promenader med en bok i öronen, för att slappna av och tänka på något annat än arbete och hem och har inget emot att delta i träningsgrupper, även om jag just nu inte prioriterar det. Jag följer med mina barn när de har handbolls- eller fotbollsmatcher, men där går gränsen.

Att sitta och ”hänga” framför TV:n och se på ett gäng idrottare när de springer efter en rund boll, skjuter på en puck, hoppar i sand eller över pinnar, sitter på eller bakom häst, ror, paddlar…. listan kan göras oändligt lång så jag slutar där.

Sport som lek, som t.ex. Mästarnas mästare kan jag titta på och det kan slinka in om det är något som är sevärt i ett mästerskap, men inte bilsport, fotboll och hockey, då somnar jag 🙂

Året min man och jag träffades var det OS och han berättade att han var sportintresserad och gärna tittade på OS, men inte på ridsporten, skytte, segling och boxning. Jag tyckte han tittade på allt!

Vi brukar raljera hemma om olika typer av sport och vad som är sport. Min mans åsikt är ”En riktig sport är när man måste duscha!” – inte t.ex. schack eller snooker. Golf, bilsport, dans och konståkning står inte heller högt i kurs. Tjejer som sportat beror an på vad det är. Damallsvenskan och elitserien brukar inte locka, men är det VM eller OS, så går det bra med tjejerna också. Han har nästan hållit sig, men golf har tagit ett litet kliv in i vardagsrummet och om det är någon större tävling och ingen annan sport på TV.

Vi skojar ofta om det här och när jag fick jag syn på reklamfilmen kunde jag inte låta bli att skriva den här bloggen. Förutom likheten i tankarna om sport heter han Tommy.

Tilläggas ska att min man sällan satsar pengar och ingen av oss stödjer spelbolaget.

Jag tittar på filmen och får mig ett skratt!
Gör det ni också:

En riktig sport

 

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

