Blogglan har landat – driva utveckling – självförtroende #Blogg100

Nr 46

Nu har Karin Kilskrifts Brånebäcks
Bloggande lärare landat på alla tre bloggar jag skriver på:
Helena
RO4:s resurssida
OlAnders musik

Tack för ett bra initiativ!

Jag har också lagt licens på mina bloggar och försökt och hittat ett liknande upplägg för alla tre. Än så länge skiljer det sig i att jag använder två olika teman. Jag är inte säker på vilket som känns bäst än, så jag byter inte än.

Sidor, inlägg och kategorier börjar jag få ordning på, men jag håller fortfarande på och städar och hoppas att ni som läser hittar det ni söker.

Jag har haft nytta av tips och instruktionsfilmer på YouTube och några av dem kommer säkerligen, om de inte redan har det, hamna på resurssidan.

Jag har också lobbat lite för att få igång användandet av resurssidan bland mina kollegor. Där är intresset svalt. De som har varit med på tåget från början eller gått vår gemensamma utbildning följer, är inne och kikar, kommer med idéer om vad som kan finnas med och ger respons på det som står. Problemet att fånga in de andra, som inte har blivit ”intvingade”  (jag använder ordet för jag hittar inget bättre och det är kanske det som måste till) är större. Jag återvänder återigen till Edward Jensingers inlägg om att rektorer måste ligga och driva i framkant  i den digitala utveckling.

Min bloggande kollega Eva Kleveholt, skrev idag om personlig utveckling. För att uppnå en förändring måste man inse sina brister och ett verktyg är diskussioner med kollegor där man identifierar, utvecklar och förändrar.

Allt detta kom ut bara för att jag riktigt känner mig som en ”Bloggande lärare”.

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

